Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti tarafından açıklanan verilere göre, 2025 yılı Ağustos ayında tüketiciler tarafından toplam 167 adet başvuru gerçekleştirildi. Başvuruların yüzde 58’i (96 başvuru) e-Devlet Kapısı üzerinden yapılırken, kalan başvurular fiziki evrak yoluyla alındı. Toplamda 2 milyon 615 bin 804 TL tutarında uyuşmazlık konusu işlem heyet gündemine taşındı.
En Fazla Şikâyet Diğer Perakende Ticaret Ürünleri Kategorisinde
Ağustos ayında yapılan başvurularda, tüketicilerin en fazla şikâyette bulunduğu ürün ve hizmet grubu, 28 adet başvuru ile Diğer Perakende Ticaret Ürünleri oldu. Bu kategoriyi 11’er başvuru ile Kıyafet ve İnternet Aboneliği, 10 başvuru ile Yurtdışı Paket Turlar, 8’er başvuru ile Sağlık ve Kredi Kartı Üyelik Ücretleri, 7’şer başvuru ile Yolcu Taşıma, Ayakkabı ve Cep Telefonu, 6 başvuru ile Diğer Ev Elektroniği Ürünleri izledi. Diğer çeşitli kategorilerden de toplamda 64 başvuru yapıldı.
En Çok Şikâyet Perakende Ticaret Sektörüne
Sektörel bazda incelendiğinde en çok başvuru 92 adet ile Perakende Ticaret Sektöründe gerçekleşti. Bunu sırasıyla 24 başvuru ile Abonelik Hizmetleri, 17 başvuru ile Finansal Hizmetler, 16 başvuru ile Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri, 12 başvuru ile Turizm Hizmetleri 6 başvuru ile Diğer Hizmetler Sektörü takip etti.
2025 yılı için belirlenen parasal sınır gereği, 149.000 TL altındaki uyuşmazlıklar için Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru yapılabiliyor.
Ağustos Ayı Karar Sayısı: 166
Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti, 6 Ağustos 2025 Çarşamba günü gerçekleştirilen toplantıda 73 karar,
20 Ağustos 2025 Çarşamba günü yapılan toplantıda ise 93 karar olmak üzere, toplamda 166 başvuruyu karara bağladı.
GENEL
Az önceGENEL
2 gün önceGENEL
3 gün önceGENEL
3 gün önceGÜNDEM
3 gün önceGENEL
3 gün önceGENEL
3 gün önce