google.com, pub-9526578677328007, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Bartın’da 2025 yılı Ekim ayında tüketiciler tarafından yapılan başvurulara ilişkin istatistikler açıklandı. Tüketicilerin en fazla şikâyet ettiği ürün ve hizmet grupları arasında diğer perakende ticaret ürünleri, GSM abonelikleri ve kıyafet ilk üç sırada yer aldı.
Ekim ayında tüketiciler tarafından yapılan başvurular şu şekilde gerçekleşti:
18 adet diğer perakende ticaret ürünleri, 14 adet GSM aboneliği, 10 adet kıyafet, 8 adet mobilya, 7 adet ayakkabı, 7 adet cep telefonu, 6 adet kredi kartı üyelik ücreti, 6 adet internet aboneliği, 5 adet diğer hizmetler, 4 adet televizyon ve diğer kategorilerden de toplam 39 başvuru alındı.
Tüketici Hakem Heyetlerine 124 Başvuru
Tüketici ile satıcı sağlayıcı arasında yaşanan uyuşmazlıkları yargıya gitmeden çözmeyi amaçlayan Tüketici Hakem Heyetleri, 1995 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Uyuşmazlıkların adil, hızlı ve düşük maliyetlerle çözülmesine katkı sunan heyetler, aynı zamanda yargının iş yükünü de önemli ölçüde hafifletiyor. Bartın’da Ekim ayında toplam 124 başvuru yapıldı.
Bu başvuruların yüzde 48’i (59 adet) e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirildi. Başvuruların toplam parasal değeri ise 2 milyon 465 bin 134 TL olarak kayıtlara geçti.
Sektörlere Göre Başvuru Dağılımı
Sektörel dağılımda en fazla şikâyet perakende ticaret sektöründe görüldü: 69 adet Perakende Ticaret, 25 adet Abonelik Hizmetleri, 12 adet Finansal Hizmetler, 9 adet Ulaşım/Sağlık/Eğitim Hizmetleri, 7 adet Diğer Hizmetler ve 2 adet Turizm Sektörü.
Hakem Heyeti Toplantıları
Ekim ayında Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığında gerçekleştirilen toplantılarda: 10 Ekim 2025 Çarşamba günü 68 karar, 24 Ekim 2025 Çarşamba günü 75 karar olmak üzere toplam 143 karar görüşüldü.
2025 Yılı Başvuru Sınırı
2025 yılı için parasal sınır 149 bin TL olarak belirlendi. Bu tutarın altında kalan tüketici uyuşmazlıkları için vatandaşlar Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına başvuruda bulunabiliyor.
Bartın’da tüketici başvurularında artış yaşanması, vatandaşların hak arama bilincinin yükseldiğini ve dijital başvuru yöntemlerinin yaygınlaştığını gösteriyor.


GENEL
8 saat önceGÜNDEM
20 saat önceGÜNDEM
1 gün önceGENEL
2 gün önceGENEL
3 gün önceGENEL
3 gün önceGÜNDEM
3 gün önce